neděle 17. března 2013

Nákupy v Praze

Když jsem byla v Praze na výstavě Grafika roku. Udělala jsem si radost a koupila jsem si konečně grafiku od Ivo Křena. Chtěla jsem si už vloni koupit grafiku větší, ale jsem ráda, že jsem si na tuto malou Letní zahradu (2004, 16 x 19 cm) počkala. Jeho grafiky opravdu obdivuji a hrozně mě nabíjí. Dělá až 28-barevné linoryty. To je prostě šílené a neuvěřitelné. To jak se barvy přes sebe překrývají evokuje skoro malbu. Jako grafik vím, co je za práci vytisknut na sebe třeba 7 barev a kolik dní to zabere. Z toho se tak 4 grafiky pokazí, když se vám nepovede jedna barva dobře natisknout nebo to na lise ujede.

Teď ji mám na stole a pořád se na ni dívám, působí hodně jarně a září. Už se těším až si příští rok koupím další....


 V knihkupectví na hlaváku jsem narazila na Krásný kalendář od Andrey Tachezy. Vůbec jsem nevěděla, že takový kalendář dělala a je opravdu krásný ! Už vím, proč se tak jmenuje :) Fakt skvělé ilustrace !
Každý okraj na vrchu jiný, každé pozadí jiné, každá ilustrace jiná. Uaaau. Kdyby Andrea udělala z toho samostatné obrazy hned bych si jich několik koupila.
Má své důstojné místo na polici a dělá mi radost se na něj dívat.






1 komentář: